Hivern 9/10: La vera ricetta di...

Buonasera!!

Per fi!! Aquests dies d'exàmens he treballat menys però ho he aprofitat per acabar també la sorpresa que vam preparar amb el meu amic, en Jan. A continuació us deixo l'enllaç del vídeo que hem fet: una recepta sobre com fer un plat de pasta a la carbonara!


Pot semblar poc original però en ser una recepta diferent de la que mengem aquí potser us sorprèn. A més de veure'ns riure una estona i agafar gana en aquest vídeo l'objectiu és també repassar el vocabulari del menjar i de la cuina. Esperem que el gaudiu tant com a nosaltres ens ha agradat fer-lo!



Fa dues setmanes em vaig marcar tres objectius...

FEINA DE LA SETMANA

  1. Fer vocabulari de les aplicacions i de la llibreta
  2. Treball de la lectura: resum i dictat
  3. Treball de teoria

VOCABULARI

Per fi he aconseguit agafar el costum d'utilitzar cada dia les apps. La veritat és que amb duolingo és molt fàcil i diversitat. Hi ha inclús un apartat on hi ha "clubs"; allà pots formar part d'un grup de gent que també estudia la llengua, i així pots compartir coses, competir, etc. Jo estic al de "Futurs erasmus", per exemple.

Mosalingua també està bé, però no és un servei gratuït així que arribarà un dia que caput. Mosalingua funciona amb targetes de vocabulari i amb un sistema intern que et recorda quines has de practicar... en aquest sentit és diferent però també força útil.

Jo em prenc el treball de les aplicacions per practicar vocabulari, tot i que el que es ven és "per aprendre la llengua". En aquest sentit penso que és indispensable fer, a part, gramàtica i pràctica oral i escrita.

TREBALL DEL PRÒLEG DE LA DIVINA COMMEDIA: RESUM I DICTAT

Per treballar el text (més enllà de la lectura) vaig buscar en primer lloc les paraules que no entenia i en segon lloc vaig fer un resum. Com que els capítols són curts, a partir d'ara faré un resum de cada capítol (començant així doncs a fer una mica de redacció a nivell molt bàsic). Parlant de vocabulari he de dir que el més interessant l'he trobat fent aquesta lectura.



A més del resum, també he fet un dictat. Ha estat molt més difícil que en el cas del podcast perquè l'audiollibre va molt més ràpid.

Tot i que he començat amb la teoria, m'ha estat impossible acabar-ho... ara tenim exàmens a la uni i vaig una mica peix. Així i tot amb l'entrada de la primavera ara tocarà que em posi les piles!!



Comentaris