Hivern 8: Il gufo e la cucina. Vocabulari i inici de la lectura

FEINA PENDENT:

1. Fer el dictat del podcast



MÈTODE Vaig estar estudiant el dictat i l'he fet aquesta setmana. Ha anat prou bé. És molt útil aquesta web!! No em cansaré de dir-ho. A més té una funció que et permet posar el cursor sobre una frase i que l'àudio la reprodueixi. El dictat però, el vaig fer tot seguit (amb pauses, no està pensat per dictat) i després el vaig reproduir un segon cop.

Sobre la manera d'estudiar el dictat, primer ho vaig llegir tot, i després vaig apuntar les paraules que em semblaven més difícils i després les que en desconeixia el significat. Un cop acabat el dictat, vaig escriure les que havia errat.



2. Acabar resums

Els resums del primer bloc ja estan enllestits. Faltava sols el tema dels substantius. M'ha quedat sols a l'aire el petit apartat de les preposicions i CD, però que ho englobaré al blog següent.


FEINA DE LA SETMANA

Aquesta setmana he treballat:
  1. Vocabulari pendent + vocabulari de la cuina i el menjar
  2. Lectura del Prologo de la "Divina Commedia"


VOCABULARI PENDENT





Questo è il mio gufo favorito
volpe: guineu
anatra: ànec
gufo: mussol
accecare: cegar
zaino: motxila
dimenticare: oblidar-se
scaricare: descarregar
scarsa: escàs
bersaglio: blanc, centre



Mentre comprovava si havia escrit bé la frase del gufo he trobat aquesta web fantasy magazine sobre la història dels mussols en italià súper interessant i un blog d'un youtuber que està força bé.

La majoria dels seus vídeos però són molt llargs i live és a dir que poden tenir "poca chicha". Tanmateix, n'hi ha d'altres de molt bons i pràctics.

Us he deixat aquí el vídeo sobre aquelles paraules italianes que en sobreentenem el seu significat... (té 2a part si voleu), un vídeo per a practicar també l'anglès com veureu:



VOCABULARI DE LA CUINA I EL MENJAR



Com que per la setmana que ve estic preparant amb un amic meu una cosa força diferent, cal que aquesta aprengui algunes paraules relacionades amb la cuina (en general). He trobat una web que es diu language guide que està molt bé: té tota mena de vocabulari, i a més és molt interactiu.



Jo he estat aprenent algunes paraules a la llibreta, però a més us deixo amb una web de curiositats sobre expressions italianes que tenen relació amb el menjar, però que no es refereixen sempre a aquest... la meva preferida "Conosco i miei polli" e "fare una spaghettata"! És difícil triar-ne una perquè són, sens dubte, divertides.




LECTURA DEL PROLOGO DE "LA DIVINA COMMEDIA"




No puc estar més enamorada d'aquest llibre de La Spiga Edizioni, de La Divina Commedia. Aquest ja està referenciat a recursos així que podeu trobar tota la informació sobre quin és i com comprar-lo allí.

M'he proposat cada setmana llegir un capítol i a la següent treballar-lo. Aquesta he llegit el Pròleg (té unes dues pàgines) i com a tasques per la que ve el treballaré.

Aquest primer contacte amb el llibre l'he fet també a través del mp3 de l'audiollibre que duu inclòs. És magnífic, de debò, 10/10. La lectura és relativament àgil però per treballar aquest pròleg, per exemple, he estat una bona estona, llegint i rellegint, escoltant i buscant vocabulari... perquè us en feu una idea, al primer cop d'ull vaig poder entendre més o menys "per on anaven els tiros" i treballant el text vaig captar el 90% del contingut.



Així doncs aquesta setmana ha estat molt productiva. Tanmateix em marco tres objectius per la setmana que ve:



  1. Fer cada dia una mica de vocabulari de les aplicacions (d'una vegada per totes)
  2. Fer el treball del text del pròleg
  3. Reprendre la teoria

Per acabar...
La setmana passada no vaig afegir cap cançó a la llista, així que avui us deixo amb una altra recomanació de la meva amiga i un vídeo musical dels IPantellas. Abans que els veieu aviso: la primera cançó, "No time no space" és un tant "diferent" però molt xula; la segona és una paròdia musical dels videoclips actuals 



Com que no em deixa adjuntar el vídeo dels IPantellas, el podeu veure aquí directament a youtube.




Arrivederci!!!


Comentaris